Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Terapia

Czcionka:

W Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Końskich oferujemy pomoc w formie:

  • terapii zaburzeń mowy,
  • terapii pedagogicznej dziecka z trudnościami w czytaniu  pisaniu (dla uczniów od 7 do 18 lat),  
  • pomocy psychologicznej (indywidualnej i grupowej),
  • terapii  matematycznej (dla uczniów od 7 do 11 lat).

Terapia logopedyczna – ma na celu usprawnienie funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zakłóceń występujących podczas porozumiewania się. Obejmuje usuwanie zaburzeń mowy, wad wymowy, stymulowanie rozwoju mowy w przypadku jej opóźnień, przywracanie mowy w przypadku jej utraty, terapię jąkania, zacinania, zbyt szybkiego tempa mowy oraz kształtowanie kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.  Ćwiczenia logopedyczne  mają na celu korygować nieprawidłową mowę w sferze fonetycznej, leksykalnej czy gramatycznej.

Terapia pedagogiczna – na zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych kształcimy umiejętności czytania (dekodowania, czytania ze zrozumieniem, czytania twórczego) i pisania (ze wzoru – przepisywania, z pamięci, ze słuchu). Ponadto ważna jest korekcja, czyli usprawnianie nieprawidłowo rozwijających się funkcji poznawczych i ruchowych dziecka oraz ich współdziałania. Duże znaczenie ma kompensacja, czyli stymulowanie funkcji dobrze rozwijających się w celu wspomagania słabiej rozwiniętych. Zadaniem terapii pedagogicznej jest również łagodzenie zaburzeń emocjonalnych, które są efektem niepowodzeń szkolnych oraz wypracowanie motywacji do nauki, gdy utrzymują się niepowodzenia szkolne.

Terapia matematyczna – są to zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Terapia ma na celu rozwijanie i korygowanie rozwoju psychomotorycznego, od którego zależy uczenie się matematyki oraz rekonstrukcja (od podstaw) systemu wiadomości i umiejętności matematycznych do klasy, w której uczeń uczęszcza.

Wsparcie psychologiczne o charakterze terapeutycznym – to forma pomocy skierowana do podopiecznych Poradni odczuwających narastające trudności w funkcjonowaniu emocjonalno- społecznym. Polega na wsparciu osoby w procesie odzyskiwania równowagi psychofizycznej i towarzyszeniu jej podczas podejmowania przez nią ustalonych w procesie terapeutycznym działań, mających na celu zmniejszanie odczuwanego dyskomfortu. Celem rozmów terapeutycznych jest dążenie do złagodzenia niepokojących objawów zgłaszanych przez dziecko/nastolatka, powodujących jego złe samopoczucie. Zmiana wymaga zaangażowania i udziału pozostałych członków rodziny, głównie rodziców, którzy są zapraszani do współpracy z psychologiem oraz zostają objęci wsparciem.

Zegar

Kalendarium

Maj 2024
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Imieniny