Diagnoza
Jednym z głównych zadań Poradni jest diagnoza dzieci i młodzieży. Dokonuje się jej na podstawie: obserwacji, badania pedagogicznego, badania psychologicznego, badania logopedycznego, wywiadu środowiskowego, analizy dokumentacji medycznej i szkolnej oraz analizy wytworów uczniów. Na badanie zgłaszane są dzieci i młodzież przez rodziców lub prawnych opiekunów. Młodzież pełnoletnia może zgłaszać się samodzielnie.
Proces diagnozowania i jego wynik ma charakter wieloaspektowy. Każdy zgłoszony problem ma swoją specyfikę, która wpływa na dobór czynności diagnostycznych. Dlatego stosuje się różnorodne metody i techniki badawcze.
Trafna diagnoza jest podstawą do dalszych działań w stosunku do dziecka, jego rodziny, środowiska szkolnego i rówieśniczego. Działania te mają charakter: profilaktyczny, korekcyjny, terapeutyczny, psychoedukacyjny, wychowawczy.
Oferujemy:
Diagnozę psychologiczną - jej celem jest ocena poziomu rozwoju poznawczego, a także emocjonalno-społecznego dziecka/ucznia.
Diagnozę pedagogiczną – ma na celu określenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienie mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania.
Diagnozę logopedyczną – ma na celu ocenę poziomu rozwoju mowy i umiejętności komunikacyjnych dziecka, sprawności i budowy aparatu artykulacyjnego, a także innych funkcji, które są niezbędne dla prawidłowego rozwoju mowy dziecka.